2017年1月29日日曜日

Itの使い方

itは時間や天気を表すときや形式主語になるときなどは、なんの意味も持ちません。したがって、「それ」と訳さないようにしてください。

A)時間・距離・天候・日付

It was so sunny that we went on a picnic.
あまりにも天気が良かったので私たちはピクニックに行った。

It was already 9 o'clock so we left his house.
もうすでに9時だったので、彼の家を出た。

Is it far from here to the station?
ここから駅まで遠いですか?

It was his birthday yesterday, so I gave him a book.
昨日は彼の誕生日だったので私は彼に本をあげた。

時間

It's already 9 o'clock. もう9時だ。
It's getting late. 遅くなってきた。

日付

It's Friday today. 今日は金曜日だ。
It's the 29th of October today. 今日は10月29日だ。
It's my birthday. 誕生日だ。

天候

It's sunny. 晴れている。
It was a beautiful day yesterday. 昨日はとても美しい日だった。

距離

It is a long way from here to the station. ここから駅までは遠い。
It's 10km from his house to the library. 彼の家から図書館までは10kmだ。


It was already 9 o'clock but our destination was still several miles away.
すでに9時だったが、私たちの目的地はまだ数マイル先だった。
destination・・・目的地

It was a beautiful day today so I trimmed the hedge in my garden.
今日はとても美しい日だったので、私は庭の生け垣を刈り込んだ。
trim・・・刈り込む
hedge・・・生け垣



にほんブログ村 英語ブログ 英語学習者(主婦)へ
にほんブログ村



英語 ブログランキングへ

0 件のコメント:

コメントを投稿